marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 6

Vandaag liep de wekker om 06.00 uur af volgens Jack hebben we een lange reis voor de boeg. Vertrokken vanuit Kanchanaburi naar Ayuttha daar zijn we naar de wat chai tempel geweest. Daarna 2.5 uur in de bus op weg naar de plaats waar we onze lunch zullen gebruiken. Daar aangekomen vielen we van de een in de andere verbazing zo mooi was de tuin (park) waar we zullen lunchen. In de tuin staan allemaal afdakjes met tafels en banken waar iedere groep Prive kan eten, er kwamen allerleigerechten op tafel de een nog lekkerder dan de ander. Na een uurtje hebben we onze weg weer vervolgd om dan β€˜s avonds om 18.15 uur aan te komen in ons hotel. Om 19.30 uur werden we beneden in de lobby terug verwacht om gezamenlijk tegaan eten.als je β€˜s middags zo lekker heb gegeten verwacht je niet dat het β€˜s avonds zowat nog lekkerder kan zijn maar het was geweldig. Na het diner stonden er 10 ritsja’s klaar om in optocht naar de markt tegaan, op de markt werden we getrakteerd op gegrilde insecten van meelwormen tot schorpioen en we hebben ze gegeten ik moet zeggen het viel niet tegen het was goed te doen. Na dit bezoek weer in de ritsja naar een tentje waar ze een bladgroenten wokken en daarna ga je op een verhoging van ongeveer 2 meter staan en dan gooit de kok deze gewokte groenten vanuit de wok door de lucht naar jou toe en vang je hem op in een groot deksel, dit was wel hilarisch. Na deze laatste onderneming weer in de ritsja terug naar het hotel om daar nog een afzakkertje te nemen en dan snel naar bed. We hebben weer een mooie en interessante dag gehad dank zij onze geweldige reisleider Jack.

Reisdag 5

Vanmorgen om 05.30 uur ging de wekker op de telefoon, niet normaal als je op vakantie ben, maar ja als je wat wil zien van het land moet er ook wat voor gedaan worden. We zijn om 07.00 uur met de bus van het hotel naar het treinstation in bangkok gebracht, daar vertrok de trein om 07.40 uur. Na wat rond gekeken te hebben op en om het station waar vanalles te zien is van markt kraampjes en etenstalletjes tot monniken die hun ritueel met de locals deden zijn we vertrokken met de boemel. We reden letterlijk door de achtertuin van bangkok wat bijzonder om dat allemaal te zien waar de mensen wonen op nog geen 2 metervan af het spoor. Na aankomst in Mahachai zijn we weer over een vis en groentenmarkt gewandeld en aangezien dat deze plaats aan de mondig van de rivier ligt was er ongelofelijk veel verse vis. Na dit bezoek zijn we weer verder gereisd met de bus naar kanchanaburi waar we de lunch hebben genuttigd in een restaurant wat op de rivier kwai ligt, deze lunch was weer bijzonder goed. Na de lunch lagen er 2 lange smalle boten aan de steiger waar 6 personen per boot in kunnen, daarmee zijn we gaan varen over de rivier naar de brug over de rivier kwai. Deze boten zijn uitgerust met oude vrachtwagen motoren en gaan als een kogel over het water. Aangekomen bij de spoorbrug zijn we gaan lopen over de brug naar de overkant, na wat foto werk gedaan te hebben zijn we weer met de bus verder ze gaan om vanmiddag om 15.30 uur aan te komen in onze overnachtingsmogelijkheden plaats. Tot onze verbazing werd ons alle een apart huisje toegewezen van alle luxe voorzien, van airco en tv en Free WiFi toe. Daarna gezellig met de hele groep aan het zwembad gezeten en natuurlijk gezwommen. Na deze actie zijn we om 18.00 uur gaan douche en om vanavond weer met elkaar te eten. Het was weer een bijzondere mooie leuke dag en het is ook heel gezellig met de groep. Het sturen van foto,s is een moeilijk verhaal vanwege de WiFi maar ik blijf wel proberen.

Reisdag 4

Wat ik gisteren al heb geschreven vanmorgen om 6.00 uur uit bed. Eerst maar even ontbijten en daarna met 10 personen achterin de laadbak van een pick-up truck naar Co van Kessel, deze Hollander heeft een fietstour bedrijf in Bangkok en daarmee zijn wij gaan fietsen. Aangezien het β€˜s middags veel te heet is om te fietsen moesten we daarom vanmorgen vroeg aan de bak. We fietsten door Chinatown wat een heel andere wereld de mensen zitten in kleine straatjes met een loodsje vanwaaruit ze allerlei goederen verkopen maar ook produceren. Na Chinatown met de pont de rivier overgestoken daar was het een stuk rustiger. We waren alweer snel bij een tempel met een boeda van 16 meter hoog en 11 meter breed, een voordeel was dat we daar met alleen onze groepen waren. We kregen van de leiding een soort van oliebol uitgedeeld en onderweg noch een flesje water die heb je wel nodig hier. Daarna door naar een klein park waren werden getrakteerd op koffie of frisdrank en een 2 tal vruchten na dit alles werden er ook nog zakjes chips uitgedeeld om je zout gehalte op pijl te houden. Na dit alles weer op de fiets naar de rivier en met de pont naar de overkant daarna nog 10 minuten fietsen naar Co om de fietsen in te leveren. De hele tour was bijzonder goed geregeld en erg leuk. Na het fietsen was het alweer etenstijd en kregenwe dan ook een super rijsttafel aangeboden wat een heerlijke dingen. Daarna weer met de boot een heel stuk de rivier over tot dicht bij ons hotel, we hadden meerdere stops bij de voorlaatste stapte Marian van boord maar gelukkig had Jack de reisleider het in de gaate en riep ze net optijd terug. Na terug komst in het hotel heerlijk een poosje gezwommen en daarna nog weer even een massage. Vanavond gaan we samen op pad om ons diner ergens te nuttigen. Morgen gaan we vertrekken naar het noorden maar daar later meer over.

Reisdag 3

Vanmorgen 07.00 uur op we hadden een planning van 8.30 uur in de bus. Eerst naar het koninklijk paleis met al hun bij gebouwen, het was mooi wat een weelde. Hierna zijn we naar de bloemen en groentemarkt geweest wat wel een heel andere vorm heeft dan als wij dat kennen maar wel heel leuk, na deze excursie heerlijk eten. Na de lunch zijn we gaan varen door de kanalen van Bangkok, daar zie dan pas echt hoe deze bevolking leeft in huizen op houten palen wat soms niet meer is als een schuurtje. Mensen die zich wassen in dit water waar wij echt niet in zouden gaan. Na deze tocht zijn we weer in het hotel aangekomen en hebben we heerlijk een poosje gezwommen in het zwembad opverdieping 5. Na het zwemmen naar de masseuses waar we voor een uur gemasseerd zijn.vanavond met weer 8 van de 10 wezen eten heel gezellig. En nu maar naar bed want morgen loopt de wekker om 06.00 uur weergaf.

Reisdag 2

Vandaag zonder enige vertraging aangekomen in bangkok om 14.35 uur. Bij de uitgang stondJack van kras reizen ons op te wachten wij waren de eerste en er moesten er nog 8 komen, dus dat betekend dat de groep uit 10 personen bestaat. Dat kan wel heel gezellig worden er is een bus voor ons voor 30 personen dus we hebben ook ruimte genoeg. Om 16.30 uur aangekomen in ons hotel Tontara Riverside een prima hotel grote kamer en brede bedden. Vanavond met de groep gaan eten in een uitgangscentrum was gezellig en nu gaan we maar een poosje slapen want dat is wel nodig.

Reisdag 1

Vandaag zullen we afreizen naar Thailand een wens van Marian om dit exotische land een keer te bezoeken. We vertrekken vandaag om 21.30 uur van Schiphol met Evaair om dan morgenmiddag om 14.30 uur te landen op Bangkok.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

DΓ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!