marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 6

Vandaag liep de wekker om 06.00 uur af volgens Jack hebben we een lange reis voor de boeg. Vertrokken vanuit Kanchanaburi naar Ayuttha daar zijn we naar de wat chai tempel geweest. Daarna 2.5 uur in de bus op weg naar de plaats waar we onze lunch zullen gebruiken. Daar aangekomen vielen we van de een in de andere verbazing zo mooi was de tuin (park) waar we zullen lunchen. In de tuin staan allemaal afdakjes met tafels en banken waar iedere groep Prive kan eten, er kwamen allerleigerechten op tafel de een nog lekkerder dan de ander. Na een uurtje hebben we onze weg weer vervolgd om dan ‘s avonds om 18.15 uur aan te komen in ons hotel. Om 19.30 uur werden we beneden in de lobby terug verwacht om gezamenlijk tegaan eten.als je ‘s middags zo lekker heb gegeten verwacht je niet dat het ‘s avonds zowat nog lekkerder kan zijn maar het was geweldig. Na het diner stonden er 10 ritsja’s klaar om in optocht naar de markt tegaan, op de markt werden we getrakteerd op gegrilde insecten van meelwormen tot schorpioen en we hebben ze gegeten ik moet zeggen het viel niet tegen het was goed te doen. Na dit bezoek weer in de ritsja naar een tentje waar ze een bladgroenten wokken en daarna ga je op een verhoging van ongeveer 2 meter staan en dan gooit de kok deze gewokte groenten vanuit de wok door de lucht naar jou toe en vang je hem op in een groot deksel, dit was wel hilarisch. Na deze laatste onderneming weer in de ritsja terug naar het hotel om daar nog een afzakkertje te nemen en dan snel naar bed. We hebben weer een mooie en interessante dag gehad dank zij onze geweldige reisleider Jack.

Riet

Wat een belevenis

Gerla

Prachtig verhaal.. en een heerlijke dag ...dat vroeg uit bed is zeker de moeite waard...

Riny

Leuk om te lezen. Een soort van 24 kitchen. Ik wens jullie een hele goed reis in een prachtig land.
Hartelijke groet van Riny.

Nelly

Wat weer een mooi verhaal van een prachtige dag. Het is dat jullie doodmoe zullen zijn na zo'n dag, anders zou je niet lunnen slapen. Dat soort vliegend wokken is hier nog niet. Er ligt een wereld voor jullie open als jullie terug zijn. Hoef jij je nooit meer te vervelen Jacob Willem. Er staan best pandjes leeg in Maassluis waar je bij de voordeur zo'n spektakel zou kunnen uitvoeren. Misschien iets ander vleessoort en gaan!!! Dank weer voor je verhaal. Zo fijn dat jullie het naar je zin hebt. Lievvvzzzz

Martha

In een woord GEWELDIG