marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 7

Vanmorgen weer om 06.00 uur opgestaan. Vanuit het hotel in Pithsanulok eerst naar een school om daar te zien hoe dat in het werk gaat met de kinderen, zij verzamelen op het schoolplein en daar zingen ze eerst een lied mee met een marching band die gevormd word door school kinderen maar is wel heel goed. Daarna worden de vlaggen gehesen en word het volkslied gezongen en tot slot word er nog een lied gezongen dit word gedaan voor eventueel een voetbal wedstrijd wat gespeeld gaat worden. Na dit bezoek zijn we naar Sukhothai alwaar we allemaal een fiets kregen waarmee we naar een oude tempel gereden zijn, en vandaar uit hebben we nog weer een stupa bezocht met grote buda beelden er voor, na een beetje plaatjes geschoten te hebben en wat rond gekeken zijn we op de fiets door het park gereden. Bij het inleverpunt van de fietsen wat te drinken genomen want dat was hard nodig aangezien het slechts 36 gr. warm was. Na dit uitstapje zijn we weer onderweg gegaan naar onze plek waar we de lunch voor geschoteld kregen, heerlijk in een mooi park onder een luifel aan de rivier. Na de lunch moest de rit weer verder en na ongeveer 2 uur rijden hebben we een koffie en toiletstop. Daarna hadden we nog 4 uur rijden voor de boeg, dus weer 2 uur rijden en een stopzij een tempel die in Birmanese stijl gebouwd is er ligt een Buda voor de tempel van ik denk wel 30 meter lang schitterend gekleurd met rode lipstift. Na weer een beetje foto’s gemaakt te hebben verder naar de volgende koffiestop, hier maken ze in de cappuccino hele mooie figuren door eerst op de melk chocolade te spuiten en dan met een stokje de figuren erin maken. Het was inmiddels 18.00 uur geworden en om 18.15 uur heb je hier de zonsondergang en die hebben we dus ook even mee gepakt, om vervolgens de laatste 85 km naar Chang RAI af te leggen. Wij kwamen om 20.00 uur in ons hotel aan dus best een aardig reisje van s’morgens 07.30 uur af. We hebben hier een keurig hotel en blijven 2 nachten dus weer een beetje relaxed.

Riet

Dat heb ik in Indonesie. Ook. Gezien mooi he!!!!

Nelly

Hallo vroege vogels. Interessant stukje maar ik heb het gevoel dat er iets mist. In slaap gevallen? ? In afwachting van het vervolg.....lievvvzzz

Riet

Het werdt een mooi vervolg. Met veel indrukken goed dat erfoto,s zijn kan je later nog van genieten

Nelly

Dank voor het vervolg. Een héél heftig maar mooi dagje. Morgen lekker even geen bus. Jullie slapen al en wij gaan bijna eten. Láng niet zo lekker als jullie. Lievvvzzz