marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 8

Vanmorgen mochten we uitslapen we werden eerst om 08.30 uur bij de bus verwacht. Na het ontbijt zijn we vertrokken voor een excursie naar de gouden driehoek de grens met Thailand - Lagos en Birma. Daar aangekomen zijn we eerst naar een tempel gelopen die bereikbaar is over een trap met 105 treden, er is ook een mooi uitzichtpunt over de rivier de Mekong waar je een zicht hebt over de drie landen. Het vervolg was dat we een stuk over de mekong zijn gaan varen zo kan je de gouden Buda van een andere kant bekijken die op de vorm van een schip geplaatst is. Na dit bezoek zijn we een stukje terug gereden om dan vervolgens aan de lunch te gaan want het was alweer middag de tijd gaat snel. Het is een groot buffet restaurant waar veel Chineese komen. Na de lunch de reis weer vervolgd naar een hele mooie bloemen tuin (park) wat ontzettend mooi aangelegd is met veel hoogte verschillen. Er worden daar veel ouderwetse bloemen en planten geplant zoals leeuwenbekken - petunia - salvia’s - begonia - geraniums en veel orchideeën en Phalaenopsis. We hebben ook daar een bezoek gebracht aan het paleis van de prinses die daar woonde van 1988 tot 1994 ze is daar gestorven op 94 jarige leeftijd, bij de ingang kregen we allemaal een ruim bemeten broek om aan te trekken over je korte broek en de vrouwen nog een mooi jasje over de blote schouders. We waren terug in ons hotel om 17.15 uur en even heerlijk gezwommen. Vanavond gaan we eten in een restaurant wat gerund word door een Thaise vrouw getrouwd met een Hollandse man, we gaan daar heen met de tuk tuk na het diner gaan we nog naar de avond markt en kunnen we nog een massage doen waar we zullen zien hoe dat allemaal weer uitpakt. Na het diner zijn we over de nachtmarkt gelopen en zijn Frank - Marian en ik zelf nog heerlijk naar de masseuse geweest, je word voor 400 Barth = € 11 een uur lang heerlijk gemasseerd. Dit was weer een dag met een vol programma en gaan we morgen zondag weer verkassen en gaan we dan naar Chang mai waar we ook weer 2 nachten zullen bivakkeren.

Gerla

Een mooie dag beleeft... wat een mooie foto.s ...en leuk om zo mee te lezen.
Morgen weer een mooie dag toegewenst!?

Ria

Wat een prachtige reis en heerlijk te lezen dat jullie zo genieten!
Nog een fijne mooie vakantie. Zo leuk om iedere dag het reisverslag te lezen.
Groetjes Ria en Ton

Nelly

Allemensen. Uitslapen?? Kullie zijn versleten als de reis er op zit. Die massage iedere avond is geen overbodige luxe. Wat een heerlijke dag hebben jullie weer achter de rug
Volgens mij zijn jullie het zwembad ingedoken om de lucht van de vismarkt kwijt te raken. Dank voor je verhaal, slaap lekker. Lievvvzzz

Rita

Zo dat was weer een mooie dag voor jullie,gelukkig niet zo vroeg op als de dagen ervoor.Geniet er van,maar dat is jullie wel toevertrouwd.Lieve groet Rita

Martha

Weer een heerlijk bericht gelezen wat beleven jullie veel groetjes van ons

Corrie Verwaal

Geweldig om zo mee te mogen reizen met jullie , super bedankt voor iedere dag een reisverslag ! Verheug me nu al op reisdag 9 , liefs uit Schiedam.

Marjo

Het zijn goed gevulde dagen! Fijn dat alles dan voor je geregeld is en je daardoor volop kunt genieten van alles. Die strandweek kunnen jullie goed gebruiken om bij te komen en alles even rustig te laten bezinken ;).