marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 11

Vanmorgen 06.30 uur opgestaan er stond een fietstocht op het programma. Om 08.00 uur werden we opgehaald met een pick-up truck na een half uurtje rijden waren we bij hetstartpunt. We kregen goeie moutainbikes van het merk trek. Na een kleine instructie zijn we van start gegaan 2 jonge dames begeleiden ons, we fietsten eerst door de stad om vervolgens op het platteland te arriveren, hier fietsten we over leuke wegen langs banenbomen - rijstvelden maar ook bij een boer geweest die bloemkool teeld. We hebben verschillend tempels bezocht maar ook een gebouw waar in vroegere tijden mensen heen gingen die lepra hadden wat door een missionaris van de Novib gerund werd. Daarna kwamen bij een werkplaats waar nog mensen aan het werk zijn die de vergroeiingen nog in handen en benen hebben van de lepra. Deze mensen schilderen en maken uitsnijwerk in dik papier maar maken ook houtsnijwerk dit alles om ook wat van de kosten te verdienen. Aan het einde van de tocht kregen we een simpele lunch aangeboden om daarna weer in de pick-up truck retour gebracht te worden naar het hotel. Na aankomst in het hotel nog even snel onder de douche om daarna uit te checken en nog even naar het winkelcentrum te gaan. Daar wat rond gesnuffeld en een paar kleine maat polo’s gekocht en voor Marian nog een SD kaart voor haar foto toestel. Na dat we nog een kop koffie bij Amazon gedronken hebben zijn we weer terug naar het hotel gewandeld om daar om 15.45 uur opgehaald te worden om te vertrekken naar het station. De trein vertrekt om 17.00 uur en de reis zal ongeveer 12.5 uur duren met eind bestemming Bangkok. Op het station aangekomen hebben we nog eerst een biertje gedronken en wat sandwich besteld voor in de trein, er moest ook nog even geld gepint worden dus dat ook nog even voor vertrek. Exact 17.00 uur vertrok de trein en gingen we het avontuur aan, na 2.5 uur werden de eerste bedden voor de nacht in gereedheid gebracht door de stewardess. Uiteindelijk om 20.15 uur moesten wij er ook aan geloven en zo lagen we om 21.00 uur op bed. Na weer een enerverende dag zijn we dan weer tot een einde gekomen en zal ik morgen vertellen hoe dag nacht is vergaan.

Riny

Mooi verhaal.

Rita

Jullie moeten wel in een hele goeie conditie zijn om iedere morgen zo vroeg op te staan,om te gaan fietsen.Wel heel gezellig zo met een hele club,zoveel moois te bekijken. Nog veel plezier.Groetjes en liefs Marian en Jacob_Willem lekker genieten!!

Gerla

Een dag met kilomeyers in de benen nog wel te doen in die warmte?
Fijne dag weer morgen en trust voor straks.

Marjo

Dat was weer een vroegertje ?. Het is nog een aardig sportieve vakantie zo. Slaap lekker voor zo, dat zal wel lukken na zo’n dag ?.

corrie Verwaal

Schitterend verhaal weer, het is iedere dag weer genieten van hetgeen jullie mee maken .

Cor en Nel

Wat een prachtige reis! slaap lekker en morgen weer een mooie dag!!

Nelly

Benieuwd naar de nacht in de trein, maar eerst nog de dag van gisteren. Volgens mij raakt jullie harde schijf van lieverlede aardig vol. Gelukkig zijn er straks de foto's en films. Het is wel even anders om door een stad te fietsen dan met de bus. Dit gaan jullie in ieder geval nooit vergeten. Iedere dag is weer een nieuwe ervaring. De middag was tamelijk relaxt lees ik. Prima, want of er veel van slapen is gekomen? Fijne dag vandaag. Lievvvzzz