marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 12

Na een onrustig nachtje om 05.00 uur opgestaan uit de kooi om dan onze laatste sandwich te verorberen en een vers bakkie Nescafé van de purser. Van onze groep waren er toch wel die hebben geslapen als een os, maar er zijn er ook bij die gezellig met d’r vriendin en haar zus heb liggen appen en wordfeuden om dat ze niet kon slapen, ik zelf heb eerst een uur aan het proberen geweest en nadat ik 2 paracetamol ingenomen had heb ik wel 3 uur geslapen en toen ieder uur weer wakker en maar draaien, maar dan ben je eigenlijk wel blij als je om 5 uur eruit kan ondanks alles toch een hele leuke ervaring die we niet hebben willen missen. Op het station stond de bus weer netjes klaar om ons naar het volgende hotel te brengen. Maar voordat we naar het hotel gebracht werden zijn we nog 2 activiteiten langs geweest, eerst naar de drijvende markt waar we nog eens in een boot stapten en door alllerlei kanalen gevaren werden waar langs de kanten allemaal kramen met snuisterijen te koop werden aangeboden. Nadat we weer uitgestapt waren zijn we verder gewandeld tussen allemaal kraampjes en in het kanaal allemaal bootjes vanwaar uit ze allerlei eten verkopen. Het was een mooie beleving maar wat moeten die mensen er veel voor doen om aan de kost te komen. De volgende attractie is de trein die tussen de marktkramen door rijd maar voordat hij er is moeten alle kramen ingeklapt worden en de verkoopwaar naar binnen om vervolgens wanneer hij gepasseerd is alles weer uit te stallen. De trein rijd werkelijk op 5 centimeter langs alle waar, wij kunnen ons hier eigenlijk niets bij voorstellen dat zo iets mogelijk is. Na dit alles was het inmiddels weer ongeveer tijd om op de lunch af te gaan en dat gingen we doen bij tante Tui, dit is een gepensioneerde reisleidster en die heeft met haar familie een heel mooi stuk grond met kokosnoot bomen en om haar restaurant een schitterende tuin. Wij hebben hier onze laatste lunch gekregen vanuit het programma van de reis en misschien ook wel de beste ondanks we echt overal voortreffelijk hebben gegeten. Jack onze reisleider moest hier ook afscheid van ons nemen omdat er vanmiddag een nieuwe groep aan komt op het vliegveld waarmee hij de zelfde reis als die wij gedaan hebben gaat maken. Hij was hier allerminste blij mee want normaal gesproken blijft hij bij de groep tot zaterdag en brengt hij deze weer terug naar het vliegveld, maar door omstandigheden met een andere reisleider is dit zo ingepland. Dit betekende dat hij de formulieren voor ons hotel even aan mij af gaf en kon ik dit wel regelen natuurlijk geen probleem maar wel apart. Omdat we toch wel aardig vermoeid waren van dit nachtelijk avontuur hebben we de apentempel die we op de weg nog tegen kwamen overgeslagen. Uiteindelijk waren we om 16.00 uur in het hotel en is een ieder even wat voor zich zelf gaan doen de een naar het zwembad de ander naar het strand maar Marian en ik zijn heerlijk onder de douche gestapt en even wat georganiseerd met de koffers en een zak wasgoed afgegeven om te laten wassen. Na dit alles zijn we een cocktail gaan drinken aan de poolbar en daarna nog een stuk over het strand gewandeld waar het opdat moment heerlijk vertoeven was na een dag met 35 gr. ende zon nu weg was met een windje heerlijk. Vanavond nog even wat wezen eten met Hans en Bernadette en nu op het balkon aan een biertje de blog aan het schrijven. We gaan vanaf nu ons eigen programma maken maar dat zal wel veel rustiger zijn als wat we de laatste 12 dagen gedaan hebben.

Nelly

Allemachtig!!!! Nou.....ik wens jullie een heleboel energie en een heel mooie dag. Hier verletten jullie niks. Echt Hollands piesweer.

Nelly

Nog even afsluiten. Het is echt mooi geweest en dat bedoel ik dubbel. Jeetje, wat hebben jullie lange dagen gemaakt. Veel gezien en meegemaakt. Laat alles lekker indalen. Ga van een stukje vrijheid en elkaar genieten. Blijven jullie nu waar je bent of verkassen jullie nog een keer? Ik 'hoor' het wel. Lievvvzzz

Henk cd Zee

Veel gezien en meegemaakt, maar weinig uitgerust. Nu nog maar een paar dagen wat rustiger. Veel plezier.