marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 5

Vanmorgen om 05.30 uur ging de wekker op de telefoon, niet normaal als je op vakantie ben, maar ja als je wat wil zien van het land moet er ook wat voor gedaan worden. We zijn om 07.00 uur met de bus van het hotel naar het treinstation in bangkok gebracht, daar vertrok de trein om 07.40 uur. Na wat rond gekeken te hebben op en om het station waar vanalles te zien is van markt kraampjes en etenstalletjes tot monniken die hun ritueel met de locals deden zijn we vertrokken met de boemel. We reden letterlijk door de achtertuin van bangkok wat bijzonder om dat allemaal te zien waar de mensen wonen op nog geen 2 metervan af het spoor. Na aankomst in Mahachai zijn we weer over een vis en groentenmarkt gewandeld en aangezien dat deze plaats aan de mondig van de rivier ligt was er ongelofelijk veel verse vis. Na dit bezoek zijn we weer verder gereisd met de bus naar kanchanaburi waar we de lunch hebben genuttigd in een restaurant wat op de rivier kwai ligt, deze lunch was weer bijzonder goed. Na de lunch lagen er 2 lange smalle boten aan de steiger waar 6 personen per boot in kunnen, daarmee zijn we gaan varen over de rivier naar de brug over de rivier kwai. Deze boten zijn uitgerust met oude vrachtwagen motoren en gaan als een kogel over het water. Aangekomen bij de spoorbrug zijn we gaan lopen over de brug naar de overkant, na wat foto werk gedaan te hebben zijn we weer met de bus verder ze gaan om vanmiddag om 15.30 uur aan te komen in onze overnachtingsmogelijkheden plaats. Tot onze verbazing werd ons alle een apart huisje toegewezen van alle luxe voorzien, van airco en tv en Free WiFi toe. Daarna gezellig met de hele groep aan het zwembad gezeten en natuurlijk gezwommen. Na deze actie zijn we om 18.00 uur gaan douche en om vanavond weer met elkaar te eten. Het was weer een bijzondere mooie leuke dag en het is ook heel gezellig met de groep. Het sturen van foto,s is een moeilijk verhaal vanwege de WiFi maar ik blijf wel proberen.

Martha

Zojullie hebben heel wat te zien geweldig en weer een leuk verhaal zo reizen we een beetje mee groetjes van ons

Riet

Watgoed. Om dat mee te maken. Die heel anderen wereld

Jacoline

????

Nelly

Ik was al 'bijgepraat' door Marian maar het blijft geweldig om te lezen. Ik ben ontzettend blij dat jullie het zo fijn hebben. Veel zien, lekker eten en een fijne groep. Wat wil een mens nog meer. Geniet van alles en jullie slapen nu al. Voor morgen gezond weer op en naar eenooie nieuwe dag. Lievvvzzz

Cor en Nel

Wat een prachtige reis, we genieten van jullie verhalen!
Lieve groet van ons

Rita

Het is toch heerlijk om zo van alles te kunnen genieten,en dan nu wel samen.Lieve groet ook aan Marian.

Gerrit

Jullie genieten, maar weten jullie dat wij (zeker Helma en ik ) ook genieten van de leuke en mooie foto's en verhalen? Nou dat is wel zeker hoor !!

Marjo

Jullie hebben weer heel wat beleefd deze dag! Wel lekker dat er steeds een zwembad is en een huisje met airco, dat kun je wel gebruiken met die temperaturen. Een mooi dag weer morgen!

Cor N

Geweldig al die mooie verhalen en foto's kan ik mooi mee reizen. geniet ervan dag 5 is al weer voorbij.

Gerla

Wat een schitterende reis moet het zijn ,het ziet er zeker lux uit...
Knus hutje!

Bert Hou

INdrukwekkend. Moet toch ook maar eens die kant op. Veel te zien en te beleven. Geniet er van.