marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 9

Vanmorgen 06.30 uur opgestaan en vertrekken we om 08.00 uur met de bus. we gaan vandaag naar de blauwe tempel (Wat Rong Sue Ten ) dit is wel een heel aparte tempel door zijn blauwe kleur, en daarna naar de reïncarnatie van Buda (Wat Huay Pla Kang) een beeld van 74 meter hoog waar je met een lift naar de 26e verdieping gaat en dan kan je door een gat in zijn voorhoofd naar buiten kijken. Na deze 2 bijzondere objecten zijn we naar de long necks gegaan, er leven nog 5 stammen die deze traditie voortzetten doormiddel van metalen ringen om de nek te draaien drukken ze de schouders naar beneden en het hoofd omhoog en daardoor word de nek verlengd. Deze mensen leven nu van het toerisme door allerlei souvenirs te verkopen. Vervolgens zijn we terug naar ons hotel omdat onze lunch te nuttigen. Na de lunch zijn we vertrokken uit Chang Rai naar onze volgende bestemming Chang Mai, ook hier zullen we 2 nachten verblijven. Vanavond met 3 stellen gezellig wezen eten in een super mooi stopping mall. We hebben nog een afzakkertje gehaald op een terras en toen weer terug naar het hotel want een beetje slapen kan geen kwaad.

Nelly

Goedemorgen / Middag bij jullie. Gelukkig niet zo vroeg op voor de zondag. ? Fijne dag

Riet

Ben benieuwd

Martha

Goeie reis geniet er maar van gr Frits en Martha

Jacoline

Rare gewaarwording he die lang nekken.

Riny

Leuk om de verhalen te lezen. Als ik dit schrijf is bij jullie de vijf al in de klok. Tijd voor een drankje. Een hele goede voortzetting van jullie reis. Hartelijke groet van Riny.