marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 22

Hier dan ons verslag van reisdag 22, vanmorgen om 05.00 uur thaisetijd opgestaan, om 06.20 uur zal de bus voorstaan om ons naar het vliegveld te brengen. We moeten zeggen dat vrijdagmiddag de lucht ging betrekken en er wolken kwamen en dat er zaterdagmorgen ook bewolking was, toen we onderweg waren ging het dus inderdaad regenen. De mensen zijn daar wel heel erg blij mee want er was weer een behoorlijke smog in Bangkok en vooral in het noorden van Thailand, door de regen word dat weer neer geslagen en heb je weer een beetje frisse lucht. Wij hebben er gelukkig weinig last van gehad en verder 21 dagen super mooi weer. Door dat het wat geregend heeft gingen transfer niet geweldig want er waren toch wat ongelukken gebeurd, een vrachtwagen achterop een andere vrachtwagen en de lading aarde die hij vervoerde lag dus op de rijbaan, dat is nog niet het ergste want ik ben wel heel bang dat de chauffeur van de achterop komende vrachtwagen er erg slecht aan toe is want de cabine was echt plat. Het 2e ongeval was een vrachtwagen die geladen was met koeien en door de midden vangrail geschoten was en in 2 meter dieper gedeelte op de zijkant terecht gekomen was. Er waren dieren die nog levende maar er lagen ook dode beesten en dat is wel een triest gezicht. Na ongeveer 1.5 uur gereden te hebben kregen we een toilet en koffiestop van 20 minuten, na deze stop zou het nog ongeveer 1.5 uur duren naar het vliegveld maar dat werd wel 2 uur dus zijn we lekker 4 uur onderweg geweest naar de AirPort. Het inchecken ging aardig snel dus hadden we tijd genoeg, om 12.20 uur konden we boarden en om 12.50 uur geplande tijd vertrokken we. De gehele vlucht duurde 14 uur en dat is wel een hele zit maar terug kijken op deze vakantie is het dat zeker waard. Om 22.30 uur waren we thuis en hebben we nog een wijntje gedronken, Marian lag om 23.00 uur en heeft een goede nacht gehad ik zelf ging 23.30 uur en heb redelijk geslapen. Nu alles weer opgeruimd en gaat het gewone leven weer zijn beslag krijgen.

Dank je Thailand wij hebben van je genoten.