marian-en-jacob-willem-in-thailand.reismee.nl

Reisdag 19

Vanmorgen om 08.00 uur stond de taxi voor dit betekende dat we dus vandaag niet konden uitslapen. De planning was om naar de phraya nahon cave te gaan, dit is een bijzonder fenomeen omdat in deze cave een tempel staat en deze ‘s morgens tussen 10.30 en 11.30 uur verlicht word door de zon. Deze cave ligt 80 km vanaf ons hotel en hebben gisteren een taxi geregeld die ons daar heen brengt en ook natuurlijk weer retour. Het was rustig op de weg dus in 1 uur waren wij daar, je had de keuze om vanaf het strand met een boot om de berg gebracht te worden en vervolgens weer op een strand gedropt worden, wij hebben gekozen om over de berg te wandelen deze route was slechts 2 km alleen ging je gelijk met 10% of meer omhoog. Na een paar honderd meter sprongen de apen over ons heen in de bomen, dit was wel weer een leuke ervaring en na 45 minuten hadden we de berg leggen. We waren toen op het strand waar ook de boten naar toe varen, vandaar uit is dan nog een uur wandelen waarvan het eerste kwartier vlak is maar dan staat er een bord 450 m to the cave. Als je dan naar voren kijkt zie je ongeveer wat je te wachten staat een pad wat gemaakt is uit de rotsen maar voor ieder stap moet je kijken waar je hem plaatst, maar na 3 kwartier waren we in de cave en voor Marian een grote test die zij bijzonder goed heeft doorstaan???. Precies optijd want de zon stond er vol in erg spectaculair. Na een half uurtje weer de zelfde weg terug maar dat gong best wel vlot alleen zijn we wel met de boot vanaf het strand terug gevaren. Na heerlijk geluncht te hebben zijn we weer naar de taxi gewandeld om onze terug reis naar het hotel aan te vangen, onderweg nog even naar het monument van de 7 koningen geweest koning 8 en 9 zijn nog niet geplaatst. Bij terug keer in het hotel even een uurtje time-out genomen en heerlijk onder de douche geweest. De laatste dagen zullen we ons ook nog even laten verwennen bij de masseuse. Daarna nog dineren en dan is de dag weer voorbij. We hebben nog 2 dagen hier en dan gaan we weer op huis aan en we zijn het er beide over eens dat het zeker niet te lang is deze vakantie.

Nelly

Laat ik met de laatste regels beginnen......daar zijn de meningen nogal over verdeeld. ???
Ik kreeg net een heel uitgebreide app van Marian. Wat een knoert van een meid!!! Dik en vet compliment. Ik weet niet hoe het met jouw heup is, maar iedereen weet na Santiago, dat jouw conditie niet is te onderschatten. Maar oké, jij bent lichtelijk, geblesseerd, dus ook voor jou een veer in je ....!
Dank weer voor je mooie verhaal. De foto's moet ik nog even becommentariëren.
Fijne avond voor jullie. Slaap lekker. Lievvvzzz

Martha

Geweldig hoor wat jullie allemaal gedaan en zoveel gezien hebben dat neemt niemand meer af en zo leuk om te lezen bedankt daarvoor gr en tot ziens

Jacoline

Dat is in ieder geval een goed teken dat jullie nog niet naar huis willen. Deze vakantie is wel super geweest, pa jij was wat gereaerveerd, maar ik denk dat het een schot in de roos is geweest. En zeker voor herhaling vatbaar is. Ik geniet zo van jullie verhalen en jullie vakantie. Echt helemaal tegek.

Riet

Dat was weer een interesante dag waar je alles gedaan heb heel sportief en nog een paar fijne dagen groetjes

Marjo

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. En wat een prestatie inderdaad van Marian die berg op! Gelukkig was de beloning groot met die zon zo in de grot. Heel bijzonder.